Dit is hoe wij nét dat stapje extra zetten tijdens deze dynamische tijden

August 19, 2020

Waar sommige vakgebieden vrijwel onaangetast zijn door het coronavirus, zijn er in de reiswereld ontzettend veel veranderingen. Zo hielden we eerder een internationale survey onder onze klanten, waaruit bleek dat het coronavirus invloed had op het reisbeleid, het aantal reizen en het belang van duurzaamheid. Die blog lees je hier. Maar wat is er voor ons veranderd als zakelijk reisbureau? Hoe zetten wij net dat stapje extra voor onze klanten?


We houden het reisadvies continu in de gaten

In het boekingsproces is er een stap bij gekomen: het reisadvies vanuit de overheid. Waar we vroeger keken naar de wensen en eisen vanuit het bedrijf (het reisbeleid) en de reiziger (persoonlijke, reizigersgebonden voorkeuren), is het nu ook van belang om te kijken of de reis überhaupt toegestaan is. De reisadviezen zijn niet alleen landelijk maar ook lokaal of regionaal, bijvoorbeeld ‘regio Barcelona die weer verschilt van de rest van Spanje.

De adviezen per land veranderen continu en die houden we dan ook in de gaten. Is het bijvoorbeeld wel toegestaan om te reizen? Zo ja, zijn er speciale maatregelen of vereisten zoals een gezondheidstest of -verklaring? In Spanje is het bijvoorbeeld noodzakelijk dat de reiziger zich binnen 48 uur voor vertrek online aanmeldt door een online vragenlijst in te vullen. In Nederland moet je een gezondheidsverklaring bij je dragen wanneer je Schiphol airport verlaat.


We maken de stroom van informatie overzichtelijk en duidelijk

Het internet is een geweldige plek voor informatievoorziening, maar momenteel is het nogal overweldigend. Er zijn ontzettend veel verschillende bronnen van informatie. Wij helpen bij het verzamelen van informatie over de bestemming en houden dit dan ook in de gaten. Als zakelijk reisbureau vinden wij het onze plicht om goed op de hoogte te zijn van de mogelijkheden, maatregelen, beperkingen en ontwikkelingen. Dit geldt vooral voor ongebruikelijke landen, waar lastiger bruikbare informatie over te vinden is.


Wij houden rekening met vouchers en dergelijke

Van half maart tot half juni is er veel gebeurd op het gebied van terugbetalingen, annuleringen en vouchers. Veel luchtvaartmaatschappijen wilden geen geld terug geven en daarom hebben veel klanten vouchers ontvangen. Op zich niet erg, maar hier moet wel rekening mee gehouden worden bij het opnieuw boeken van een (zakelijke) reis. Wij monitoren dus continu wat er loopt en wat er mogelijk is.

We kijken naar het beleid wat de luchtvaartmaatschappijen voeren, omdat procedures nogal verschillen. Dit uitzoekwerk besparen wij je. Toen KLM bijvoorbeeld aankondigde dat ze ook aan terugbetalingen deden in plaats van vouchers, hebben wij al onze klanten waar dit betrekking op had direct op de hoogte gesteld. Bij het boeken houden we dus rekening met eventuele vouchers die je nog hebt en wat de eisen hieraan zijn.


Wij blijven positief!

Het zijn nog altijd dynamische tijden waar we continu voor uitdagingen staan en waar niet alles even gesmeerd gaat. De nieuwigheid is er nog steeds niet af, maar wij zien dit als een uitdaging. We doen zo veel als we kunnen voor de boekingen die we krijgen. Aanvragen behandelen we nog altijd met veel passie en aandacht.

Wat zeker helpt is de waardering die wij van onze klanten krijgen. Dit maakt dat we elke dag weer met frisse moed en enthousiasme alle aanvragen (inclusief alle uitdagingen er omheen) voor jullie uitzoeken. De steunbetuiging die wij van jullie hebben ontvangen en nog steeds krijgen is werkelijk hartverwarmend. Samen blijven we positief!

 

Lees ook onze blogs

 

Categories:blogs two travel