Loungen of rennen: Een reizigersprofiel maakt het verschil

November 05, 2024

Stel je voor: het is vrijdagavond en hebt net die langverwachte cursus in New York afgerond. Voldaan plof je neer in de lounge van je hotel. Nog even bijkomen tot de vlucht naar huis. Als reisbureau houden we je graag op de hoogte van vluchtwijzigingen, maar helaas mist de luchtvaartmaatschappij jouw contactgegevens. Gehaast, want die relaxte loungestoelen zaten als gegoten, kom je aan op New York JFK Airport. Je zoekt je vluchtnummer op de borden. ‘Gecanceld.’

Dit is een nachtmerrie voor iedere reiziger. Die tijd had je liever in die overheerlijke loungestoel willen doorbrengen. Maar het benadrukt precies waarom een compleet reizigersprofiel zo belangrijk is. Ruben Widdershoven, mede-eigenaar van Uniglobe Two Travel, legt uit waarom dit profiel meer is dan alleen een digitale kopie van je paspoort.


Welk profiel?!

“Een reizigersprofiel is je persoonlijke reisassistent," vertelt Ruben. “Het begint met vaste gegevens, zoals paspoortinformatie, je e-mailadres en telefoonnummer. Maar daar blijft het niet bij. We voegen ook het bedrijfs reisbeleid toe, als dat er is, en andere handige details zoals loyaliteitskaarten van luchtvaartmaatschappijen, hotels en autoverhuurbedrijven. Ook stoel- en maaltijdvoorkeuren en noodcontacten maken deel uit van het profiel.”

Daarom hoef je het maar één keer te delen

“Onze centrale profiel systemen slaan deze gegevens op. Bij elke reis die je boekt, gebruiken we deze informatie om alles soepel te laten verlopen. We voldoen aan de beveiligingseisen van de AVG en PCI/DSS. En geen zorgen, als iemand niet meer reist voor je bedrijf, verwijderen we de gegevens netjes.”

Wat is er zo belangrijk aan?

“Je zou denken dat alleen paspoortgegevens, e-mail en telefoonnummer belangrijk zijn. Maar die extra informatie kan een wereld van verschil maken, vooral in spoedgevallen. Stel je voor dat een vlucht vertraagd of geannuleerd wordt. Het is verschrikkelijk als we een reiziger niet kunnen bereiken buiten kantooruren omdat er geen contactgegevens zijn.” 

Niet vergeten:

“Nieuwe reizigers sturen vaak alleen een kopie van hun paspoort,” zegt Ruben. “Persoonlijke e-mailadressen en telefoonnummers worden vaak vergeten. Dit kan leiden tot situaties zoals hierboven. En dat willen we natuurlijk koste wat kost voorkomen.”

Maak hier een profiel aan

Bij Uniglobe Two Travel maken we het makkelijk om voor elke reiziger van jouw organisatie een volledig profiel aan te maken. Zo hoeven wij, en jij, niet elke keer opnieuw om dezelfde gegevens te vragen. Wil je een nieuw profiel aanmaken of een bestaand profiel aanvullen? Dan hebben we daar een handige tool voor. Maar dat heb je vast al gelezen in een vorige blog: “Efficiënt beheer van reizigersprofielen? Een verademing voor HR-managers”.


Meer weten? Wij informeren je graag! Neem hier contact met ons op.

Categories:blogs two travel