Vijf tools die (zaken)reizen veilig, overzichtelijk en simpel maken

June 17, 2019

De ontwikkelingen op het gebied van (zaken)reizen, business en technologie gaan zó hard, het is nauwelijks bij te houden. Gelukkig houden wij dit scherp in de gaten en doen we hard ons best om alles zo overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en simpel te maken, met veiligheid en innovatie te allen tijde in het achterhoofd. De vijf belangrijkste tools die je helpen om (voorbereidingen op) de reizen zo veilig en aangenaam mogelijk te maken lichten we vandaag uit.

 

Duty of Care: analyse van risico’s op bestemmingen

We schreven al eerder aan artikel over Duty of Care (de blogpost lees je hier). In een notendop betekent Duty of Care “zorgplicht” en is het een element in het reisbeleid van een organisatie, aangezien een bedrijf wettelijk aansprakelijk is als de werknemer op zakenreis is. Een goede Duty of Care is belangrijk vanwege het morele aspect, want als bedrijf laat je zien dat je om je werknemers geeft en dat draagt bij aan een sterk imago.
Ook niet onbelangrijk: het juridische gedeelte, want wie draait er voor de kosten op als er iets gebeurt?

Wij hebben een allesomvattende “Duty of Care”-oplossing. Zo informeren we vooraf over mogelijke risico’s op de reisbestemming en bemiddelen we bij de calamiteiten ter plaatse. Kies voor een eenmalig lidmaatschap of een jaarlidmaatschap.
Meer weten of gebruikmaken van deze tool? Check onze pagina over Duty of Care.

 

Online booking tool: boeken van vlucht, hotel & meer

Boek eenvoudig zelf je vluchten, hotels, auto’s of taxi’s. Hoe is jouw bedrijf ingericht en hoe kan je hier met je reisbeleid op inspelen? De online booking tool is op maat ingericht en ligt in het verlengde van jouw wensen. Vergelijk de zoekresultaten in één oogopslag, waar en wanneer je wilt en wees verzekerd van een actueel en boekbaar aanbod. Overigens raden we deze tool vooral aan om je te ondersteunen; we helpen je ook graag persoonlijk voor een op maat gemaakt aanbod.

Lees hier meer over de online booking tool.

 

UNIGLOBE-NL App: actuele reisinformatie

In onze enige echte UNIGLOBE-NL App heb jij toegang tot up-to-date informatie over je reservering en je bestemming. Wij koppelen je telefoonnummer aan je boeking, waardoor je je boekingen direct kunt bekijken. Het functioneert vooral als reisapp, bijvoorbeeld om je reisschema’s in te zien, op de hoogte te zijn van gatewijzigingen of om te bekijken welke restaurants of bezienswaardigheden er in de buurt zijn.

Je kunt de UNIGLOBE-NL App gratis downloaden voor Android of Apple, of je kunt er op onze webpagina over de app meer over lezen.

 

Rescueline: 24/7 ondersteuning (bij calamiteiten)

Wij zijn er altijd voor je. Met onze Rescueline kun je ons altijd en overal bereiken. Is de vlucht geannuleerd of vertraagd of is je eigen schema veranderd? Bel onze 24/7 Rescueline.
Dit is een service voor de travel managers op locatie en reizigers die onderweg zijn en buiten kantooruren ondersteuning nodig hebben. Wel zo’n goed gevoel!

Wanneer de boeking rond is, communiceren wij het betreffende telefoonnummer.
Deze tool hoef je dus niet apart aan te vragen of af te sluiten, je mag standaard gebruik maken van de Rescueline wanneer je bij ons boekt.

 

Rapportages: analyses van boekingen, leveranciers & meer

Waar de bovengenoemde tools vooral bedoeld zijn voor operationele ondersteuning en waarborging van veiligheid, is de rapportage-tool puur bedoeld voor het managen van de reizen. Deze tool maakt het mogelijk om uitgebreide analyses te maken die inzicht geven in bijvoorbeeld de reiskosten of onderliggende volume’s. De uitgaven staan keurig gesorteerd op onderwerp en zijn aangegeven als bedragen en als percentages van de totale uitgaven.
Je kunt nog veel meer zien, zoals met welke airlines er is gevlogen, welke trajecten favoriet zijn én hoeveel geld er bespaard is. Op het gebied van de CO2-footprint biedt een van onze partners de mogelijkheid om dit in te zien maar ook om het te compenseren met een geldbedrag of de BlueBiz-punten van KLM.

Meer weten? Lees op deze pagina meer over de management informatie tool of neem vrijblijvend contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.

 

Wat vind jij van deze tools?

Achter de schermen zijn we continu hard bezig om de ontwikkelingen in de reisbranche op de voet te volgen en erop in te spelen. Soms met aanpassingen in onze werkwijze, soms met wijzigingen in de tools en soms met volledig nieuwe producten, services of tools. We zijn heel erg benieuwd wat jij van onze tools vindt. Iedereen heeft een ander verwachtingspatroon en de doelgroepen van onze tools verschillen, wat het voor ons extra belangrijk maakt om meningen te horen.
Dus, heb jij feedback op de app? Wat kunnen we verbeteren? Welke suggesties heb je? Laat het ons vooral weten, want hoe beter onze tools zijn, des te meer kun jij hieruit halen en ervan profiteren!

 

De 5 tools van UNIGLOBE Two Travel
Duty of Care | Online Booking Tool | UNIGLOBE-NL App | Rescueline | Rapportages