Rubber Design is een internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in trillings- en schokdempingstechnieken en gerenomeerd specialist in voorstuwingssystemen voor superjachten. De monteurs binnen de jachtbouwdivisie zijn regelmatig fysiek op een van de jachten te vinden, voor installatie, voor onderhoud, een proefvaart of inspectie. Die boten liggen de ene keer in Miami, de andere keer in de haven van Rotterdam. Als administratief medewerker is Tamara Brummelhuis onder andere verantwoordelijk voor de zakenreizen. Een logistieke uitdaging. Gelukkig kan Tamara vertrouwen op Uniglobe Two Travel. In deze blog vertelt ze over haar ervaringen.
Monteurs die de hele wereld over reizen
Rubber Design is opgedeeld in verschillende divisies en ik werk als administratief medewerker planning bij de divisie voor voortstuwingsinstallaties van superjachten. De planner en ik zorgen dat onze dertien monteurs altijd op het juiste moment op de juiste plek zijn. Dat betekent dat ze de hele wereld over reizen voor onderhoud, proefvaarten, installaties en inspecties.
De zoektocht naar een betrouwbare reispartner
Tot twee jaar geleden - dus nog voor ik hier kwam werken - regelden we alle zakenreizen zelf. Dat was verre van ideaal en daarom ging mijn collega op zoek naar een efficiëntere manier. Hij kwam uit bij Uniglobe Two Travel, en ik ben blij dat we met hen de samenwerking zijn aangegaan. Hun persoonlijke benadering is een verademing. Wij zijn een dynamisch bedrijf en het is belangrijk dat onze reispartner dat begrijpt. Het team van Uniglobe Two Travel snapt dat als ik vandaag een boeking maak, morgen misschien weer bel met een wijziging. De ene keer moet het ticket naar een andere datum, de andere keer op een andere naam. Of de situatie verandert plotseling compleet; dan wordt het niet Italië, maar moeten we toch naar Tahiti.
Technologie en persoonlijke service hand in hand
Natuurlijk maken ze bij Uniglobe Two Travel gebruik van moderne tools en technologieën, maar ze verliezen nooit het menselijke aspect uit het oog. Veel bedrijven zijn te ver doorgeschoten in de digitalisering, waardoor ze moeilijk te bereiken zijn, of alleen via een chatbot. Zo frustrerend! Bij Uniglobe Two Travel heb je daar geen last van. Jack is ons directe aanspreekpunt, maar eigenlijk weet iedereen daar wie we zijn. Als je ze belt, hoef je nooit lang te wachten en ze begrijpen dat het dan urgent is. Natuurlijk is mailen handiger, maar soms ontkom ik er niet aan om even de telefoon te pakken. Dat kan dan ook.
Bereikbaarheid, persoonlijke touch en deskundigheid
Het contact met de medewerkers die onze reizen organiseren is enorm belangrijk, maar dat geldt ook voor de persoonlijke benadering van Jack. Hij neemt regelmatig de tijd om met ons door te nemen hoe het gaat. Ook hun kennis en expertise betekenen veel voor ons. Met meerdere werven over de hele wereld is het van onschatbare waarde dat zij ons goed kunnen adviseren. En dat doen ze dan ook. Dan krijg ik bijvoorbeeld een tip: ‘Tamara, het is slimmer om via Miami te vliegen en dan een uurtje de auto te pakken. Anders zit de monteur met een overstap van drie uur’. Met dat soort dingen besparen ze onze mensen niet alleen tijd, maar ook ongemak. Ze koesteren onze tijd alsof het hun eigen tijd is. Dat is goud waard!
Onze monteurs zijn zelf ook bevoegd om eventueel dingen te regelen rondom hun boeking. Als het vrijdagavond is en ze moeten om een of andere reden op zaterdag naar huis, kunnen ze zelf dat telefoontje plegen. De medewerkers van Uniglobe Two Travel kennen onze monteurs inmiddels wel. Uiteraard vragen ze altijd wel ergens een bevestiging aan mij of aan mijn collega, maar hé, we werken nu twee jaar samen en ze weten precies van de hoed en de rand. Het loopt gewoon als een trein.
Meer dan alleen een ticket boeken
Wat ik nog wel even wil benadrukken: het gaat niet alleen om het boeken van een ticket. Dat kan iedereen. Het is veel meer. Al het gedoe eromheen, wat gewoon heel veel tijd in beslag neemt. De controle van de vluchttijden, het regelen van een huurauto, de overnachtingen, het contact met het hotel mocht er iets aan de hand zijn. En dan heb ik het nog niet eens over wat er gebeurt als je vlucht volledig wordt geannuleerd en het eerstvolgende alternatief voor twee dagen later gepland staat. Ook als je bijvoorbeeld je koffer kwijtraakt, is het heel fijn dat er iemand actie onderneemt en direct contact houdt met de reiziger. Dat scheelt niet alleen een schakel in de communicatie, het team van Uniglobe Two Travel heeft gewoon veel meer expertise. Waarom zou ik ertussen gaan zitten?
Meer weten?
Wil je ook grip krijgen op het reisbeheer binnen jouw organisatie? Neem contact op met Uniglobe Two Travel: dé reispartner in zakelijk reizen voor het mkb, waar persoonlijke aandacht altijd voorop staat en we online techniek inzetten waar het kan.