Een gemiste vlucht midden in de nacht, een calamiteit waarbij geen lokale hulp verleend wordt… noodsituaties komen helaas voor tijdens zakelijke reizen. Er zijn gelukkig veel noodsituaties die de reiziger gemakkelijk zelf kan oplossen of voorkomen. Want waar is onze rescueline eigenlijk voor bedoeld, en waarvoor niet?
Wat is de rescueline?
De rescueline is een telefoonnummer dat je kunt bellen voor noodgevallen. Een noodgeval is een situatie waar je even niet uit komt, bijvoorbeeld als je ergens bent gestrand en geen lokale ondersteuning krijgt. Denk aan hulp van de lokale maatschappij, autoverhuur of hotelketen. In zo’n geval kun je ons noodnummer bellen en helpen wij je verder. Wat belangrijk is om te noemen is dat het geen standaardservice is. De nooddienst is echt voor noodgevallen en het is geen aanvulling op de gebruikelijke service. We worden nog wel eens gebeld voor randzaken die gemakkelijk zelf op te lossen zijn en waarvoor de reiziger zeker niet in paniek hoeft te raken.
Maar wat zijn dan wel noodgevallen? Bijvoorbeeld als de reiziger een aansluiting mist of de vlucht (om) wilt boeken buiten kantoortijden. Tijdens de kantoortijden kunnen we dit gemakkelijk via het normale telefoonnummer regelen. Buiten kantoortijden kan de noodlijn hiervoor gebruikt worden om ervoor te zorgen dat een vlucht kan worden gewijzigd of geboekt.
‘Noodsituaties’ en hoe je deze oplost
Veel noodsituaties zijn een stuk minder stressvol dan ze lijken en kunnen in de meeste gevallen zonder al te veel moeite of paniek opgelost worden. Dit zijn zes zaken waarover we vaak gebeld worden op de noodlijn en hoe je ze oplost.
Anekdotes van noodsituaties zonder rampzalig karakter
De noodlijn bestaat al een poosje en inmiddels hebben we heel wat noodsituaties opgelost. Maar we hebben ook een hoop situaties meegemaakt die niet zo’n rampzalig karakter hadden. Zo werden we een keer gebeld door een reiziger die op de luchthaven stond en zijn gate niet kon vinden. Hij bleek op de verkeerde luchthaven te staan. Wij hebben toen de tickets verzorgd voor vertrek van de luchthaven waar hij stond.
Vind je het een prettig gevoel dat reizigers gebruik kunnen maken van de noodlijn?
Boek dan via UNIGLOBE Two Travel. Stuur ons even een mailtje of bel ons voor meer informatie.