Ontdek wat klanten over ons zeggen…

February 07, 2024

Klanttevredenheid is voor ons het belangrijkste dat er is. Daarom hebben we onlangs een tevredenheidsonderzoek gedaan onder onze relaties en informeerde we naar verwachtingen. We delen de resultaten met je.

Top 5
Een reis bestaat uit allerlei verschillende onderdelen. Van vliegtickets tot hotelkamers en van huurauto’s tot activiteiten ter plaatse. Maar wat wordt er door onze klanten het meest geboekt? We geven je een top 5 meest geboekte reisaspecten:

  1. Vliegtickets > 97%
  2. Accommodatie > 51,5%
  3. Huurauto > 47 %
  4. Treintickets > 35,8 %
  5. Mice, groeps- en incentivereizen > 8,2 %

Duurzaam reizen
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker en dat merken we ook aan de behoeftes van onze klanten. Bijna de helft van de ondervraagden heeft een duidelijk duurzaamheidsbeleid. Zo wordt bijv. op sommige bestemmingen de trein als vervoersmiddel gekozen i.p.v. het vliegtuig. Ook geeft 12,5 % aan de CO2 uitstoot van vliegreizen te compenseren.

Zakelijk reizen in 2024
Gaan we meer of minder zakelijk op reis dit jaar? Maar liefst 69% van onze relaties geeft aan dat het aantal zakelijke reizen voor het komende jaar gelijk blijft aan dat van 2023. Toch verwacht 8% zelfs meer te gaan reizen. Hiermee zien we dat de opwaartse trend na corona zich doorzet.

UBI
Onze online boekingstool UBI wordt graag gebruikt. Net iets meer dan de helft van onze relaties regelt zijn reizen via dit handige boekingsmiddel en is daar ook zeer tevreden over. UBI krijgt van hun een score van 3,8 uit 5. We zien ook dat het gebruik van deze tool steeds meer toeneemt onder onze klanten.

Complimenten en feedback
Maar het leukste vonden wij om te lezen dat de gemiddelde tevredenheidscore voor Uniglobe Two Travel als geheel een 4 uit 5 was. Naast veel leuke complimenten, kregen we ook wensen en suggesties van klanten om onze service en dienstverlening nog beter te maken. En daar gaan we natuurlijk graag mee aan de slag! Op naar weer een mooi reisjaar.

Categories:blogs two travel