Klant aan het woord - Fri-Jado

July 11, 2022

In deze blog laten we een klant van Uniglobe Two Travel aan het woord; Fri-Jado B.V.

Fri-Jado, making food irresistible

Sinds 1937 produceert Fri-Jado kwaliteitsapparatuur voor het vers bereiden, bewaren en presenteren van warme en koude voedselproducten. Denk aan warme en koude food-to-go displays en professionele rotisserie grills. Klanten zijn supermarkten, speciaalzaken en convenience stores wereldwijd, die de consument willen verleiden en verrassen met heerlijk eten. Dankzij in-house ontwikkelde Fri-Jado technologie worden de producten perfect bereid, aantrekkelijk gepresenteerd en blijven ze langer vers.

Omdat Fri-Jado’s klanten over de hele wereld zitten, vliegen de medewerkers regelmatig zowel binnen als buiten Europa. Niet alleen naar klanten trouwens, maar ook naar leveranciers en naar collega’s op kantoren buiten Nederland; Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Dit Brabantse bedrijf is al jaren klant van Uniglobe Two Travel. Regelden vroeger de directiesecretaresses de reizen van de medewerkers, nu ligt dat bij de medewerkers zelf, onder begeleiding van de marketingafdeling. 


Annelieke [Marketing Communication Specialist] vertelt je meer over hun reisbeleid, het reizen en de samenwerking:


Reisbeleid Fri-Jado

"Vanuit de wens om alles wat met reizen te maken heeft op een centraal punt te hebben, houdt de marketingafdeling het reisbeleid (op de achtergrond) in de gaten. Binnen het bedrijf geldt geen streng of strikt reisbeleid. De salesmanagers, met klanten over de hele wereld, vragen meestal de reis zelf aan en boeken deze ook zelf. Bij elke aanvraag ontvangt de medewerker een voorstel van Uniglobe met daarin drie opties voor de reis. Hier zit ook altijd een low budget variant bij. Vanuit dit voorstel maakt de medewerker zelf een keuze.

In vergelijking met jaren geleden kan iedereen tegenwoordig steeds meer zelf. Mensen regelen tenslotte ook hun privé reizen negen van de tien keer zelf in plaats van een reisbureau. Uiteraard houden we als bedrijf een oogje in het zeil, maar wel op de achtergrond. We gaan uit van de eigen verantwoordelijkheid en kijken vanuit marketing alleen af en toe mee. Bijvoorbeeld via de rapportage vanuit Uniglobe Two Travel om te zien of er bepaalde uitschieters zijn. Dit is eigenlijk nooit het geval; daarom is er ook geen streng reisbeleid voor de medewerkers."


De coronaperiode

"Tijdens de coronaperiode met de lockdowns en reisbeperkingen, hebben we een duidelijke verschuiving gezien van face-to-face contact naar bijna volledig digitaal contact. Zeker met onze buitenlandse klanten, omdat er een bepaalde periode wereldwijd niet gereisd mocht worden. Dit gold voor alle partijen binnen ons distributiekanaal. We hebben veel via Teams en andere online vergadermogelijkheden contact gehad met onze klanten, om de relatie warm en de opgebouwde band in stand te houden.

Voor de salesmanagers was het enorm schakelen. Van soms meerdere reizen per maand ging dat naar 100% digitaal contact. Op dit moment kunnen we, gelukkig, weer volop reizen. Het aantal reizen vanuit ons bedrijf gaat weer richting het oude niveau."


Is de huidige situatie anders dan voor de pandemie?

"Videobellen wordt nog steeds veel gedaan. Een kleine groep mensen deed dit al voor de pandemie, maar dit is nu beter georganiseerd binnen de bedrijfssystemen. Naast het reizen hebben we ook digitale contactmomenten. Maar voor de beleving van onze producten ontkomen we niet aan persoonlijk contact op locatie. Dit is echt een toegevoegde waarde. Niet alleen onze salesmensen bezoeken klanten, ook onze chef-kok reist regelmatig mee. Zoals laatst naar Zuid-Afrika, waar hij verschillende bereidingswijzen heeft laten zien van bepaalde recepten in onze apparatuur. We kunnen op deze manier echt onze slogan ‘Making food irresistible’ waarmaken."


Toegevoegde waarde zakelijk reisbureau Uniglobe Two Travel

"Al jarenlang zijn wij een tevreden klant. Onze medewerkers kunnen zonder zorgen of problemen reizen, omdat elke reis goed geregeld is. Sinds kort maken wij gebruik van de UBI portal. De dienstverlening van Uniglobe Two Travel wordt dus digitaler. Deze portal gebruiken we voor eenvoudige reizen van A naar B. Voor complexe reizen kunnen wij niet zonder de expertise van een zakelijke reispartner. Heeft een manager verschillende bestemmingen op de planning staan binnen één reis? Dat is maatwerk, en die aanvraag leggen we graag als vanouds bij Uniglobe Two Travel neer. De toegevoegde waarde van de portal is dat alles op één centrale plek geregeld kan worden. Dat past helemaal in de huidige tijd."


Toekomstverwachtingen zakelijk reizen

"Wij denken, als we naar onze organisatie kijken, dat het aantal reizen voorlopig gelijk blijft. Wij denken niet dat het zakelijk reisverkeer gaat toenemen. We zien namelijk een stukje bewustwording bij mensen met betrekking tot de impact op het milieu; kan een bepaalde afspraak digitaal of is het echt noodzakelijk om persoonlijk af te spreken? Wat dat betreft is digitaal contact een mooie toevoeging aan de huidige manier van zakendoen."

 

Categories:blogs two travel