UNIGLOBE Two Travel is vernieuwd

August 25, 2020

Heb jij de onderliggende boodschap van je bedrijfslogo goed uitgedacht? Waarom is er voor bepaalde kleuren of vormen gekozen?
Voor ons moet alles kloppen en daarom namen we onze eigen branding eens grondig onder handen - na 40 jaar!


Tijd voor iets nieuws!

Innovatie en de (zakelijke) reiswereld zijn onlosmakelijk verbonden. Regelmatig informeren we je over vernieuwingen in de branche via e-mail, onze nieuwsbrieven en/of blogs. Maar zelf innoveren we ook continu. Naast alle algemene en technische ontwikkelingen door de tijd, vonden we het ook nodig om onze branding te moderniseren. We gebruiken ons oude logo al bijna 40 jaar en vonden het daarom de hoogste tijd om die eens te vernieuwen.


Er zit meer achter het logo dan je denkt

Op het eerste gezicht lijkt het wellicht een eenvoudig logo. Maar als je goed kijkt, zie je een verhaal erachter. Wat meteen opvalt is de 1 met het puntje erop. Dit heeft voor ons twee betekenissen.
 

  1. Aan de ene kant staat het voor het puntje op de i die wij op de reizen zetten. Wij vinden het belangrijk om goed mee te denken met onze klanten en altijd nét die stap extra te zetten.
    Daarop aansluitend staat het wereldbolletje (puntje op de i) voor het wereldwijde netwerk dat wij hebben.
    Het symboliseert de expertise en knowhow die wij wereldwijd hebben middels onze 'UNGLOBE familie'.
     
  2. De tweede betekenis van de 1 is dat wij relaties op nummer 1 zetten. We zoeken altijd naar manieren om onze relaties zo goed mogelijk te ontzorgen. Zo willen wij dé zakenreispartner voor het MKB zijn.
     

Om alles kracht bij te zetten hebben wij gekozen om de kleuren dieper van toon te maken. De professioneel rustgevende zakelijke blauwe kleur komt nu nog krachtiger over met de subtiele sprankelende turquoise kleur voor de details.


De details van onze branding

Dat 1-tje is een terugkerend element in onze branding. Regelmatig zullen we het terug laten komen als een streepje. Dit vormt dan een route en symboliseert de reis die wij samen van A tot Z maken. Wij hebben kennis en denken graag mee bij elke stap in de route.

Dus er zit toch een stuk meer achter een branding dan dat je zou denken!

We hopen dat jullie net zo enthousiast zijn over de branding als wij. Misschien zet het wel aan tot denken over de eigen branding en de symboliek die hierachter verscholen gaat...
 

 

 

Voortaan ook een notificatie ontvangen als er een nieuwe Uniglobe Two Travel - blog online is?
Laat hier je e-mailadres achter.

Categories:tiptwotravel