Wat is de beste manier om up-to-date informatie over de reismaatregelen en -eisen te verkrijgen?

January 04, 2022

Mag de reiziger nu wel of niet vertrekken? Welke eisen worden er gesteld aan de toegang tot een  land? We merken dat hier veel verwarring over is. De ene airline verwijst naar deze website, op een andere website moet je 6x doorklikken en op weer een andere site begrijp je eigenlijk niet wat er staat… niet handig. Hoe kan je de reisupdates het beste in de gaten houden?

De 3 beste websites voor de eisen

Er zijn eigenlijk 3 websites waar wij altijd mee werken:

  1. Traveldock (www.traveldoc.aero): dit is een gebruiksvriendelijke en accurate website, die onder andere door KLM wordt gebruikt. Op basis van de gegevens die hierop staan, bepalen airlines en landen wat de eisen zijn. Je vindt er informatie voor een uitgaande reis naar de plaats van bestemming, maar ook de eisen om terug te komen naar Nederland. Als er iets verandert in de situaties en eisen, staat dit binnen een paar uur op de Traveldock website.

  2. IATA (www.iatatravelcentre.com): IATA kennen we als overkoepelende wereldwijde organisatie. IATA is een vereniging die wereldwijde standaarden zet voor de luchtvaartindustrie, op het gebied van veiligheid, beveiliging, efficiëntie en duurzaamheid. Op de website van de IATA kun je alle luchtbewegingen zien. Deze website is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

  3. Nederland Wereldwijd (www.nederlandwereldwijd.nl): op deze overheidswebsite vind je de laatste updates voor alle manieren van reizen. Dat wil zeggen: deze website is niet alleen handig voor vliegverkeer, maar ook voor bijvoorbeeld trips met de auto of privéreizen.

Waarom bellen eigenlijk niet werkt

Bellen naar de airline of een organisatie heeft weinig zin. De luchtvaartmaatschappijen en verschillende organisaties willen niet het risico lopen om aansprakelijk te zijn. Ze zullen je altijd naar de website verwijzen, omdat daar alle meest recente informatie op staat. Over het algemeen hebben wij ervaren dat deze bedrijven niet bereid zijn om je te woord te staan.

Het blijft lastig! Wij zijn er voor je

Tijdens de eerste lockdown was alles nog zo nieuw, dat er nog niet echt een goede manier was ontwikkeld om de up-to-date reisontwikkelingen te volgen. Gelukkig is dat nu al een stuk beter. Maar we begrijpen dat het lastig blijft en dat het voor onzekerheid en frustratie zorgt. Kom je er niet helemaal uit of bezoek je een website voor reisupdates voor de eerste keer? Wij helpen je graag. Wij doen dit immers dagelijks en weten inmiddels precies hoe alles in elkaar steekt.

Bel ons even en dan lopen we er samen doorheen. Zo leggen we je graag uit hoe de websites in elkaar steken en hoe je kunt vinden wat je nodig hebt. We geven je advies over adresjes waar je PCR-tests kunt doen of attenderen je op het feit dat de certificaten vaak in het Engels moeten zijn. Kortom: wij denken met je mee! De klant staat altijd centraal bij ons, ook in deze vreemde tijden.

 

Categories:blogs two travel